Op deze mooie vrijdagochtend krijg ik eindelijk gelegenheid om een testrit te maken op een KTM 1190 Adventure, model 2014.
Deze motor is uitgerust met de modernste technieken, waaronder het MSC pakket.
Kort samengevat betekent dat verschillende onderdelen, zoals het ABS, de tractiecontrole en de hellinghoeksmeter met elkaar gekoppeld zijn.
Hierdoor kun je bijvoorbeeld in de bocht vol doorremmen, een noodstop maken, zonder dat het voorwiel blokkeert en wegklapt. Daarnaast is dit model ook nog voorzien van een bandenspanningscontrole systeem. Een compleet pakket dus.

Voordat ik kan wegrijden krijg ik uitvoerig uitleg van Dennis, want de elektronica op deze machine is indrukwekkend.
Gelukkig heeft KTM hier erg goed over nagedacht, want vrijwel alle instellingen kun je wijzigen via de vier menuknoppen op de linker stuurhelft.
Goed gepositioneerde knoppen die ook nog eens fijn te bedienen zijn. De Informatie kun je goed en duidelijk zichtbaar in het linker scherm van het cockpitje aflezen. De bediening is erg intuïtief en het menu heb je snel door.
Daar hebben die Oostenrijkers echt goed over nagedacht.

Ik start de rit met de meest gangbare instelling: MTC/ABS natuurlijk ON (road), Load (veervoorspanning) op één persoon zonder bagage , Damping (vering) op Street en de Drive Mode (motormapping en gasreactie) op street.

Volgende Pagina
Copyright: © 2009 ~ hansenwebsites.nl~ All rights Reserved