06.11.2016 » De smartphonelink van Garmin, deel 2

In het eerste deel over de smartphonelink (app) van Garmin schreef ik dat deze app niet geheel vlekkeloos werkt. In deel 2 meer info hierover.

Inmiddels zijn we zo'n 4 weken verder en heb ik de app nog beter kunnen testen en bekijken. Door de geminimaliseerde instellingen heb ik geen problemen meer ondervonden met de connectiviteit tussen de smartphone, de Zumo en de headset. Met geminimaliseerde instellingen bedoel ik dat alleen de dataverbindingen voor verkeersinformatie, flitsinformatie en weerinformatie ingeschakeld zijn. De smartphone is natuurlijk voorzien van een internetverbinding (databundel) en via de bluetooth verbinding met de Zumo worden data overgedragen. Alle andere data-connecties (met de Zumo) in de smartphonelink heb ik vooralsnog uitgeschakeld. Dus geen uitwisseling van meldingen (smart notifications), Sociale netwerken (tracker-integratie), agenda, Foursquare, locaties of livetrack.
Door het puzzelen met alle mogelijkheden die de smartphonelink biedt, ben ik erachter gekomen hoe veelzijdig die app is. Wellicht is dat ook de oorzaak van de problemen, de reden waarom de software niet stabiel is.
Zo start de app bijvoorbeeld automatisch als een bluetooth verbinding gemaakt kan wordt tussen de Zumo en de smartphone. Heb je de vereiste abonnementen, dan kun je direct op de smartphone al verkeersinformatie, flitsinformatie of informatie over het weer zien. Dat werkt ook als de Zumo niet gekoppeld is, dus erg handig als je bijvoorbeeld zonder Zumo in de auto rijdt! Je kunt dan verkeersinformatie op je smartphone zien, waaronder een lijst met o.a. vertragingen en bijbehorende oorzaken. En met behulp van deze laatste lijst ga ik onderzoeken of deze informatie daadwerkelijk invloed heeft op de routeberekening. Wordt vervolgd dus..

Copyright: © 2009 ~ hansenwebsites.nl~ All rights Reserved