04.09.2016 » Help, de route is opeens te lang!

Kort geleden kreeg ik de melding dat een bestaande route niet in een Zumo 590 geladen kon worden omdat deze te lang was. Vol ongeloof ging ik op onderzoek en kwam ik tot een verbijsterende ontdekking.

De betreffende route wordt al geruime tijd gebruikt en is ongeveer 1050 km lang. De route werd in het verleden meerdere malen gebruikt en werkte goed in o.a de Zumo 660 en de Zumo 590 met oudere firmware. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik kort geleden een melding kreeg dat de route niet meer in een Zumo 590 werkte. Ik gebruikte vervolgens hetzelfde routebestand in mijn Zumo's 660 en 595. Alhoewel de toestellen duidelijk tijd nodig hadden bij het importeren, werkte de route in beide toestellen goed. Mijn eerste indruk was dan ook dat er iets mis was met de Zumo 590 van de melder. Toch heb ik hetzelfde routebestand vervolgens nog in andere toestellen geïmporteerd, waaronder de Zumo's 395, 590 en de 595. Vreemd genoeg werkt de route alleen nog in de Zumo 595 en de veel oudere Zumo 660! Een oorzaak of reden hiervoor heb ik vooralsnog niet kunnen vinden. Natuurlijk heb ik ook het kaartmateriaal en de route zelf goed nagekeken, maar ook daar heb ik geen vreemde dingen kunnen vinden.

Praktisch gezien is er dan ook maar één oplossing om dit dilemma op te losssen: de route splitsen. Toen de aangepaste (gesplitste) route in het toestel van de melder werd geïmporteerd werkte ook die niet. Nadat het toestel even 'schoon' was gemaakt en opnieuw opgestart, konden beide routedelen goed geïmporteerd worden en werken deze zoals het hoort.

Copyright: © 2009 ~ hansenwebsites.nl~ All rights Reserved