03.10.2016 » Problemen met de smartphonelink van Garmin

Soms kom je door een probleem tot nieuwe inzichten. Een oud voetballer omschreef het als volgt: "elk nadeel heb z'n voordeel".

Aanvankelijk leek alles perfect te werken en was ik erg blij met m'n Zumo 595. Ik maakte volop gebruik van de dataconnectie via de koppeling met mijn smartphone om bijvoorbeeld verkeersinformatie te verwerken tijdens het rijden van een route. Garmin maakt hierbij gebruik van een app met de naam 'smartphonelink'. Erg handig omdat die bijvoorbeeld direct devices koppelt bij een actieve bluetooth verbinding. Je hoeft dus niet altijd toestellen met elkaar te koppelen. Je maakt één maal alle koppelingen en verder hoef je niets meer te doen. Nou ja, je moet ook nog wat zaakjes instellen om de app goed te laten werken.
Op enig moment kreeg ik problemen omdat het navigatietoestel ontkoppelde van de smartphone, waardoor ook de BT koppeling uitviel. Een oorzaak kon ik niet direct achterhalen, alleen dat het op verschillende momenten gebeurde. Natuurlijk dacht ik eerst aan de BT (Bluetooth) koppelingen en heb ik die op vele momenten en wijzen getest. Niets hielp en ik raakte behoorlijk gefrustreerd. Toen herkende ik een patroon, eerst werd de koppeling met de smartphone verbroken en vervolgens de koppeling met de headset. Dit bracht mij op het idee dat data-overdracht wel eens mede oorzaak kon zijn van het probleem.
De stap naar de smartphone app lag nu natuurlijk voor de hand en ik concentreerde mij op de diverse instellingen die mogelijk zijn met deze app. Ik beperkte de data overdracht zover dat enkel nog verkeers-, flits- en weerinformatie mogelijk was. En zie daar, deze configuratie werkt nu al enige tijd zonder haperen! Nu kan ik, stapsgewijs, weer connecties toevoegen en kijken wanneer / waardoor het misgaat. Wordt vervolgd ...

Copyright: © 2009 ~ hansenwebsites.nl~ All rights Reserved