29.01.2016 » Centraal Beheer; meer, meer, meer

Dat verzekeraars ook geld willen verdienen mag duidelijk zijn. Maar hoe duidelijk en transparant zijn verzekeraars als zij prijzen voor een motorverzekering vaststellen?

Al heel wat jaartjes ben ik klant bij Centraal Beheer voor mijn verzekeringen. Elke keer als ik van motor wisselde en de verzekering aanpaste werd de premie hoger. En zo nieuwsgierig als ik ben, vroeg ik dan naar de reden. Soms kreeg ik dan een antwoord waar ik wel iets mee kon, maar meestal bleef men vaag. De overtreffende trap hiervan ondervond ik kort geleden toen ik weer eens van motor wisselde. Ik wilde de nieuwe KTM met dezelfde cataloguswaarde en accessoires op exact delfde wijze verzekeren bij Centraal Beheer. Omdat ik op 1 januari 2016 al de nieuwe polis ontvangen had (alles was natuurlijk duurder geworden) verwachte ik geen schokkende berichten. De medewerker liep door het protocol en tot slot maakte hij nog even de opmerking dat de premie wel wat duurder was geworden.
Wat duurder, wel 30 procent was de premie verhoogd t.o.v. de oude premie! Ik dacht eerst dat hij zich vergist had, geen no-claim korting of zo. Maar nee hoor. Toen ik naar de redenen van deze draconische prijsverhoging vroeg, kreeg ik een opsomming van ..... eh, bedenk maar iets of het zat er wel bij. Het werd me teveel en ik bedankte voor de bewezen diensten.

De volgende ochtend heb ik een telefonische opgave opgevraagd en direct een soortgelijke verzekering afgesloten bij de KNMV. Wat denk je, nog goedkoper dan mijn oude polis!

Copyright: © 2009 ~ hansenwebsites.nl~ All rights Reserved