20.02.2015  » Nieuws van Garmin (Helpdesk BaseCamp)

In het artikel van 6 februari 2015 beschreef ik dat ik problemen ondervond met routes die niet meer synchroon verliepen met het kaartmateriaal in BaseCamp (zie afbeelding). Hieronder het vervolg.

Nadat ik hier uitgebreid (met screenshots etc.) melding van had gedaan bij de helpdesk van Garmin duurde het maar liefst 10 dagen voordat ik een antwoord kreeg van een helpdeskmedewerker in Amerika.
Nu sta ik er niet vreemd van te kijken dat een ICT helpdeskmedewerker de mailtjes niet goed leest en dat er doorgaans standaard (voorgeschreven) antwoorden verstrekt worden. Vaak weten deze medewerkers niet meer dan de antwoorden die ze uit de protocollen halen, die ze weer van het management krijgen.
Wat mij echter opviel in dit antwoord, was de opmerking dat het een bekend probleem is dat routes verschuiven in BaseCamp. Men zoekt de oplossing bij Garmin dan ook in het opnieuw laden van de route en deze dan weer te laten herberekenen. Hier stopt dan de wijsheid van de helpdeskmedewerker of diens protocol. Mocht je ook met dit probleem geconfronteerd worden, dan heb ik de volgende tip.
Wissel de kaartweergave van 2D naar 3D en schuif de kijkhoek (bovenste schuif in de kaartbesturing) helemaal naar links.
De kaartopbouw is iets trager maar de route loopt weer synchroon !

Copyright: © 2009 ~ hansenwebsites.nl~ All rights Reserved