Het zal de gebruikers van de TomTom Rider 400/410 niet ontgaan zijn dat er probleempjes zijn met deze modellen. De meest gehoorde klacht is dat de toestellen na een update spontaan opstarten en dat deze cyclus niet meer gestopt kan worden. De getroffen gebruiker kan het toestel alleen nog ter reparatie aanbieden bij TomTom.

Kijken we even terug naar de introductie van het toestel, dan zien we dat ook die gepaard ging met wat 'ongemakken'. TomTom wist de gebruikers en toekomstige kopers toch te binden door een gerichte marketingstrategie. TomTom maakte van de nood een deugd en de gebruikers werden uitgenodigd om hun gerieven en wensen via gerichte communicatiekanalen kenbaar te maken. Tegelijk propageerde TomTom dat de modellenreeks als ontwikkelplatform zou dienen. De wensen van de gebruikers zouden als uitgangspunt voor ontwikkeling dienen. Een prima concept toch?
We zijn inmiddels ruim een jaar verder en toegegeven, er zijn wat stapjes voorwaarts gemaakt. Er zijn nuttige functies verbeterd of toegevoegd. Helaas zijn er ook wijzigingen doorgevoerd die de gemiddelde gebruiker niets opleveren en op z'n zachts gezegd, vraagtekens kunnen oproepen. Bekijk je echter de wensenlijst (frustraties) van de gebruikers dan lijkt deze alleen maar te groeien. De reacties van TomTom worden steeds korter of standaard tektst. Ook stijgt het aantal klachten over de kwaliteit van de helpdesk / servicepunt van TomTom, zeker nu er specifieke problemen zijn met de modellen.
Ondertussen is de officiële communicatie van TomTom richting gebruikers stilgevallen. Geen enkele verklaring of waarschuwing richting gebruikers. Wellicht is het stilaan weer tijd voor een nieuwe marketingstrategie?

Copyright: © 2009 ~ hansenwebsites.nl~ All rights Reserved
Naamloos document Naamloos document