10.07.2015  » Een andere strategie door TomTom ?

Wie in het verleden een TomTom gebruikte was veelal ook een gebruiker van Tyre om routes te maken en te verzenden naar het toestel. Is er door de komst van de TomTom Rider 400 iets veranderd?

Dat de introductie van de TomTom Rider 400 niet de schoonheidprijs verdient, dat moge duidelijk zijn. Zo moest er softwarematig nog flink gesleuteld worden om functies toe te voegen of aan te passen. Daarnaast bleek het toestel ook niet te communiceren met het bekende programma Tyre. Met enige regelmaat stelde ik de vraag bij Tyre wanneer en hoe dit probleem zou worden opgelost. Hierop antwoordde men telkens dat TomTom hiervoor verantwoordelijk was en dat men bij Tyre ook moest afwachten. Ja, dat schiet dan niet echt op als je geïnformeerd wilt worden.
Nu de Rider 400 ook heel geschikt is om GPX bestanden te gebruiken, is het niet meer noodzakelijk om een route in ITN formaat te maken. Wel is het vereist dat je de routepunten in het GPX bestand zorgvuldig plaatst. Ook moet je er rekening mee moet houden dat een GPX route wordt omgezet in een track.
In de laatste - zeer belangrijke - update voor de Rider 400, worden aanzienlijke verbeteringen doorgevoerd. Je kunt nu bijvoorbeeld een route op een willekeurige positie in de route oppakken, waarbij het toestel zelf berekent waar de route wordt opgepakt. Hierdoor hoeft men geen routepunten meer te verwijderen of terug te keren naar het startpunt. Dat geldt echter alleen voor een GPX routebestand.
Voor een ITN routebestand is er niets gewijzigd, dus routepunten 'skippen' of terug naar het startpunt. Ook kun je een routebestand niet rechtstreeks vanuit Tyre in het geheugen laden. Hiermee wordt TomTom toch minder afhankelijk van Tyre, of verbeeld ik mij dat maar?

Copyright: © 2009 ~ hansenwebsites.nl~ All rights Reserved